מבוא לשיווק שותפים – מהו שיווק שותפים

2 April 2010 תהיה הראשון להגיב

טוב, אני יודע שאני לא מחדש הרבה לקוראים שכבר היו פה ושם באינטרנט. אבל, אני חייב את הפוסט הזה לאלה שבאים לפה בפעם הראשונה, במטרה ללמוד מאפס על התעשייה הקסומה של “כסף באינטרנט” ולאלה התוהים מה זה שיווק תוכניות שותפים..

אז זהו, כסף באינטרנט זה לא רק סטארט-אפים מטורפים שמקימים ילדים מחוננים בני 14, לא רק מודעות לממכר כדורי ויאגרה ולא רק חנויות אינטרנט שמוכרות מוצרים ללקוחות, כולל אריזה ומשלוח, שירות לקוחות, החזרים, סליקה וכד’.

תארו לעצמכם מצב בו אתם מוצאים עסק שאתם מאמינים במוצריו, רואים שהוא מוכר בהצלחה ללקוחות, רואים פרסומות שלו פה ושם. אתם נדלקים על המוצר ואומרים, “כוסאמו, איך לא חשבתי על זה קודם…”

מה עושים?

קונים מניות? אהמ… יכול להיות, אבל לא כל עסק נמכר בבורסה. ובוא נגיד את האמת, לחכות כמה שנים כדי להרוויח 10% זה לא משהו.

ניגשים לבעלי העסק כדי לפתוח סניף בזיכיון? סבבה, אבל דורש השקעה התחלתית ניכרת, תעוזה עסקית ומה לא.

אבל, כסף באינטרנט זה גם…

מודל עסקי שנקרא שיווק שותפים (Affiliate Marketing), בו העסק נותן לך לשווק את מוצריו ולקבל עבור כך עמלה. מעבר לכך, העסק מטפל בעצמו בכל הקשור לשירות לקוחות, וכל כאבי הראש הנלווים. המודל לא מצריך השקעה מראש, לא מצריך הקמת מקום עסק מוחשי (חנות), ולמעשה נותן לך את החופש לנקוט בכל צעד ראוי כדי להביא למכירות המוצר / שירות.

מי עובד במודל שיווק שותפים?

Affiliate Marketing Chihuaha
למעשה כל עסק המחובר למציאות הנוכחית ומבין את הכוח שיש לצבא קטן של אנשים שמוכרים את המוצרים שלו מבלי שהוא יידרך להשקיע ממון רב בפרסום בטלוויזיה, רדיו, עיתונות ואפילו באינטרנט.

רוצים עסקים ספציפיים? הרשימה תהיה ארוכה מאוד. מענקים כמו אמאזון ואיביי בחו”ל; סמייל, סלקום וגלובס בארץ, ועד לעסקים קטנטנים שמוכרים מוצרי הלבשה לכלבי צ’יוואווה.

עד כאן, סבבה, לא?

מה דרוש מכם?

דבר פשוט אחד: יכולת למצוא נקודות מפגש עם הלקוח.

מה זה אומר? זה יכול להיות כל אחד מהדברים הבאים, או שילוב שלהם:
1. הקמת אתר בנושא מסויים. באתר זה ניתן יהיה לשלב פרסומות של מוצר, המחובר לנושא, שבא לפתור קושי, בעיה, או לעזור לאנשים להשלים מטרה מסוויימת.
2. קניית מקום פרסום באתרים בנושא מסווים, בו יפורסמו המוצרים המחוברים לנוזא זה (ראה סעיף 1)
3. גישה לקבוצות לקוחות ברשתות חברתיות, לדוגמה: אתם חברים בקבוצת “טיפוח הצ’יוואווה” בפייסבוק, בה 10,000 חברים. אתם רושמים על הקיר שיש לכם מוצר מטורף שיביא אושר עילאי לכל הצ’יוואוות + לינק למוצר.
4. קניית תנועת לקוחות המחפשים את המוצר שלכם. לדוגמה, בתוכנית הפרסום של גוגל (גוגל אדוורדס), אתם יכולים לקנות קליק (למעשה ביקור באתר) של לקוח שמחפש את הביטוי “איפה לקנות הלבשה לכלבי צ’יוואווה”. לקוח כזה הוא למעשה קונה פוטנציאלי שמחפש עכשיו הלבשה לכלבי צ’יוואווה.

לסיכום

אז זהו למעשה שיווק שותפים על רגל אחת. מציאת נקודת מפגש בין לקוח פוטניאלי לבין מוצר, וקבלת עמלה עבור ביצוע הפעולה הנדרשת (מכירה, איסוף פרטים אישיים, הורדת קובץ וכד’).

המשיכו לעקוב אחרי הבלוג כדי ללמוד ולהעמיק לתוך עולם ה- “כסף באינטרנט” ושיווק תוכניות שותפים.
הרשמו ל- RSS, הרשמו ע”י אימייל (עוד יותר טוב) וצפו להפתעות נעימות.

- אלכס

תגובות »

תהיה הראשון להגיב

Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Subscribe to comments via email
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.

Trackback responses to this post