מרכיב חשוב בכל עמוד נחיתה: מכתבי המלצה – Testimonials

24 May 2010 תגובה אחת

מכתב המלצה (Testimonial), נקרא לזה המלצה מכאן, הינה תגובה חיובית של לקוח שהתנסה במוצר שלכם. המלצות יכולות להפוך לכלי השיווקי הכי חזק שלכם אם אתם יודעים כיצד ליישם אותן.

כשמישהו מחפש מוצר תהיו בטוחים שהוא יחפש דעות, תגובות והמלצות עליו מפי אנשים שכבר התנסו בו. לכן, אם יש לכם בעמוד הנחיתה המלצות של לקוחות מרוצים, יש לכם פור רציני על המתחרים שלכם.

אזהרה לכל “הקרימינלים” שבינכם. עד לפני שנה כל משווק באינטרנט היה ממציא לעצמו בסבבה המלצות נהדרות (לצד יצירת בלוגים מזוייפים של מריה שירדה 40 קילו בשלושה חודשים). לפני שנה יצאה תקנה של ה- FTC האמריקאי שאוסרת את מעשי הנוכלות האלה. העברה היא פדרלית, העונשים כבדים, ולא כדאי לכם להתעסק עם אנשי ה- FTC. אז, כל מכתב המלצה חייב שיהיה ממקור אמיתי, אנושי ושניתן ליצור איתו קשר במידת הצורך.

בוא נסתקל על כמה דוגמאות של המלצות:

  1. “אני מת על זה” –בן
  2. “זה המוצר הכי טוב שיש”
  3. “זה יהיה מוצר נהדר” –יוסי, בת ים

כנראה שכבר הבנתם שהמלצות אלה לא טובות. הנה למה:

  • יפה שבן אוהב את המוצר, אבל לא ידוע למה.
  • ההמלצה השניה לא מסבירה למה המוצר הכי טוב, וגם לא ידוע מי השאיר את ההמלצה.
  • נראה כי יוסי מבת ים בכלל לא ניסה את המוצר. הרבה משווקים ישאלו אנשים מה דעתם של אנשים על מוצר זה או אחר על בסיס תיאורים ותמונות. אל תעשו את זה.

על ההמלצה להכיל פרטים אמיתיים ואמינים

ההמלצה תכיל מידע לגבי איך הלקוח השתמש במוצר והתוצאות שהוא השיג.

ההמלצה תכיל כמה שיותר מידע לגבי נותן ההמלצה. הלקוחות מספיק סקפטיים גם ככה, אם לא תשכנעו אותם שבן או יוסי הם אמיתיים, הם לא יאמינו להמלצות. לכן, טוב אם ההמלצה תכיל כמה שיותר מהדברים הבאים:

  • שם מלא
  • עיר מגורים
  • תמונה
  • כתובת אתר
  • תמונות לפני/אחרי
  • כל דבר אחר שיעזור ללקוח להאמין

אל תחשבו שאף לקוח לא יתן לכם המלצה. לא תדעו לפני שתבקשו. תשקלו להציע מתנה בתמורה להמלצה, זה יכול להיות מוצר אחר, שובר מתנה או כל דבר נחמד אחר.

הזהרו עם נוסח הצעת המתנה. הצעת שוחד תמורת “המלצה טובה” הינו מעשה לא חוקי במידה זהה לזיוף ההמלצה. יש להציע את המתנה לכל המשיבים, בין אם ההמלצה טובה או רעה.

הדבר החשוב ביותר הוא להשיג כמה שיותר מידע מהימן. 10 המלצות בינוניות לא משתוות ל- 3 המלצות נהדרות! אם מעט אנשים יסכימו לאפשר לכם לפרסם את פרטיהם, זה בסדר.

שאלון משוב

עוד דבר שטוב לעשות זה להציע למלא שאלון (גם, בתמורה למתנה). זה הרבה יותר אפשקטיבי מסתם לבקש המלצה.
ברגע שלקוח מסויים מרוצה, הוא לא יהסס להגיד את זה, אבל לא תמיד יספק את רמת הפירוט הרצוייה.
לכן, הכינו שאלון קצר:

  • כמה זמן השתמשת במוצר?
  • איך השתפר _______ מאז שהתחלת להשתמש במוצר?
  • איך אתה משתמש במוצר?
  • כמה זמן בשבוע יוצא לך להשתמש במוצר?
  • מהו החלק השימושי ביותר במוצר?
  • מה תגיל למישהו שמעוניין לקנות מוצר זה?
  • איזה עוד מידע תרצה לשתף?

ברגע שתקבלו שאלון מלא לשביעות רצונכם, שאלו את הלקוח אם יסכים שתפרסמו את התשובות, שמו המלא, תמונתו, כתובתו וכל דבר אחר שיסכים לו.

לא להתבייש לשאול! תסבירו ללקוח את מהות העיניין ושאתם פשוט רוצים לחלוק את הצלחתו של הלקוח עם לקוחות פוטנציאליים אחרים.

- אלכס

תגובה אחת »

ניל אומר:
2010-07-22 13:38:46

אחלה כתבה, לכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט – ממליץ ליישם ויפה שעה קודם!

 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Subscribe to comments via email
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.

Trackback responses to this post