SEO על רגל אחת – בגדול, זה כל מה שצריך

4 July 2010 3 תגובות

ברוח הכותרת אני אעשה את זה קצר ולעניין. אם תפנימו את מה שכתוב כאן, תוכלו לקרוא לעצמכם מומחי SEO, כי מכאן עד לתוצאה ראשונה בתוצאות מנוע החיפוש זה רק עבודת כפיים כדי ליישם את מה שלמדתם.

SEO מתחלק לשני חלקים:

  1. SEO באתר (On-page SEO)
  2. SEO מחוץ לאתר (Off-page SEO)

בשנים האחרונות שמים דגש גדל והולך על SEO מחוץ לעמוד, כי לזה השפעה רבה יותר על המיקומים בתוצאות מנועי החיפוש.

למרות זאת, כדי לא ליצור חורים בהשכלה, אני אסביר את שני צדי המטבע.

SEO באתר (On-page SEO)

Meta-Tags

בכל עמוד באינטרנט ניתן להטמיע תגיות שעוזרות (עזרו בעבר) למנועי חיפוש להבין על מה כתוב בעמוד.
יש 3 תגיות עיקריות:

  1. Title – כותרת עמוד האינטרנט אותה רואים בתוצאות החיפוש ובפס הכחול של הדפדפן אחרי שמגיעים לעמוד. יש לנסות ולכלול את ביטוי החיפוש המרכזי המשוייך לעמוד בתגית זאת. כיוון שזה מה שאנשים אמיתיים רואים בתוצאות החיפוש, יש לספק חווית משתמש ראויה ולא לזבל את התגית בשלל ביטויים נבחרים.
  2. Description – תיאור העמוד. תיאור זה יופיע בתוצאות החיפוש. גם כאן, יש לנסות ולכלול את ביטוי החיפוש המרכזי המשוייך לעמוד. ולזכור… שיש לספק חווית משתמש ראויה ולא לזבל את התגית בשלל ביטויים נבחרים. אורך תגית כדאי שלא יעלה על 160 תוים, כי רוב מנועי החיפוש לא מציגים יותר מזה.
  3. Keywords – מילות המפתח של העמוד. למעשה בתגית זו אתם מגדירים אילו ביטויי חיפוש (מילות מפתח) מתארות את תוכן העמוד הכי טוב. לא מומלץ לכלול יותר מ- 10 עד 15 מילים.

כותרות (h1, h2)

מנועי החיפוש מזהים כותרות בטקסט (תגיות h1, h2 וכו’)

  • לכותרת h1 השפעה רבה. עליה להופיע פעם אחת בלבד בעמוד ולכלול את ביטוי החיפוש.
  • לכותרת h2 השפעה רבה גם כן, והיא תחלק את הטקסט לתת פרקים.
  • לכל שאר הכותרות השפעה מועטה.

מילות מפתח בגוף התוכן

יכול להיות ששמעתם על צפיפות מילות מפתח (Keyword Density). בעבר זה השפיע, עכשיו הרבה פחות. מה שזה אומר זה שמנוע החיפוש סרק את הטקסט וידע שהטקסט מתקשר לביטוי חיפוש מסויים כי היא הופיע בתוך הטקסט % מסויים של פעמים (בד”כ 3%-5% היה נחשב ליחס רצוי).

כיום, מומלץ לכלול את ביטוי החיפוש בפסקה הראשונה-שניה מתחילת הטקסט ואם אפשר להדגיש. ומשם יש להתנהג באופן טבעי. זכרו, אפשרו חווית משתמש ממדרגה ראשונה ומנועי החיפוש המובילים יבינו את ההקשר.

קישורים בין עמודי האתר

חשוב לשמור על רמת קישוריות גבוהה בין עמודי האתר שלכם. מכל עמוד יש להפנות לעמוד הבית, ולעמודים אחרים בהם תוכן רלוונטי. הדבר יתרום רבות לאינדוקס עמודי האתר שלכם במנועי החיפוש השונים.

זה מה שצריך לדעת על SEO באתר (On-page SEO).

SEO מחוץ לאתר (Off-page SEO)

אפשר לתמצת את SEO מחוץ לאתר ע”י שתי מילים: לינקים נכנסים.

היום (למרות שהמצב משתנה) רלוונטיות העמוד לביטוי חיפוש מסויים נמדדת ע”י טיב הלינקים המפנים לעמוד זה הקשורים לביטוי חיפוש זה.

שימו לב: טיב, לא כמות.

מה זה אומר קשורים לביטוי?

זה אומר:

  • ביטוי החיפוש כלול בטקסט הלינק (anchor text)
  • העמוד ממנו יוצא הקישור קשור עצמו בביטוי החיפוש

בגדול, ככל שיותר לינקים טובים מפנים לעמוד שלכם, כך הוא עולה בתוצאות חיפוש.

אפשר לכתוב מגילות על נושא בניית לינקים (ואני אכתוב) אבל כאן זה מה שחשוב כרגע:

  • לינקים טובים משפיעים
  • לינקים גרועים מזיקים!
  • הדרגתיות והתנהגות טבעית חשובה. יש דרכים להשיג 1,000 לינקים ביום, אבל זה ממש לא מומלץ. מנועי החיפוש כבר לא טיפשים
  • טקסט הלינק (anchor text) מגוון ככל שאפשר
  • לינק מתוך מאמר עדיף על לינק בודד, ללא טקסט רלוונטי מסביב

עקבו אחרי האתר ולמדו על שיטות יישום SEO בכתבות הבאות.

- אלכס

3 תגובות »

אליהו אומר:
2010-07-05 09:51:12

היי,

יש לי אתר בתחום פיסול בסוכר ואני לא מצליח לראות אותו כלל בגוגל.
העצות שלך מועילות אבל הבנתי שכדי להיות מקום ראשון צריך להשתמש
בכל מיני טכניקות כדי “לעבוד” על גוגל ולגרום לו לחושב שאתה מספר אחד בארץ.

אלכס אומר:
2010-07-06 19:33:01

אין צורך לעבוד על גוגל.

דבר ראשון, זה יתברר די מהר וגוגל יורידו אותך מהאינדקס (לא תופיע בשום חיפוש).

בנוסף, כתיבת תוכן איכותי, שבאמת יביא אותך להיות ראשון בארץ, יעזור לך להגיע להיות ראשון בגוגל.

 
 
EZ100 אומר:
2011-01-14 19:14:59

בתחומים תחרותיים באמת התוכן פשוט כבר לא מספיק..אני אתן דוגמא יפה של הפורום של אקטיבי טק שיושב על הדומיין הראשי ולא בסאב דומיין. הפורום חי ובועט ומלא בתוכן מאד רלוונטי וגם האתר שלהם בנוי טוב ובעל תוכן איכותי מעבר לפורום, זה לא אתר שראוי למקום גבוה יותר בביטוי קידום אתרים?
מעבר לזה, מי שעכשיו במקום הראשון באמת ראוי בכלל להיות בדף הראשון?

אגב, מי שכרגע במקום הראשון גם לא עושה רושם שיתעופף בקרוב ( הוא שם כבר כמה חודשים בדף הראשון ורק אומרים שהוא ייפול ובפועל הוא רק מתקדם למעלה.)

הפילטרים של גוגל לא מנצחים את המוח היהודי נכון לעכשיו.
ובלי קשר תוכן פשוט לא מספיק.

 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Subscribe to comments via email
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.

Trackback responses to this post