עושים כסף עם רשימות דיוור

10 July 2010 4 תגובות

הרבה אנשים שאלו אותי כיצד אני עושה כסף עם רשימות דיוור (mailing lists), ולכן החלטתי להבהיר את השיטה.

כמו כל הדברים הטובים גם כאן השיטה היא די פשוטה.

קלה?

לא. פשוטה.

הקדמה: מהו אוטורספונדר (autoresponder)

האוטורספונדר הוא שדון הדיוור האישי שלכם!

ע”י טופס רישום שאתם שמים באתר שלכם הוא ירשום אנשים לרשימת הדיוור, ישאל אותם האם הם בטוחים שהם רוצים לקבל דיוורים ממכם, יברך אותם על ההצטרפות לשירות ה- VIP שלכם, ישלח להם את המייל הראשון, ואז לפי מה שתבחרו:

  • זאת יכולה להיות סדרת מיילים שתשלח פעם ביום למשך שבוע, או
  • ירחון שיופץ פעם בחודש במשך 3 שנים!
  • או כל תדירות והגדרה אחרת שתבחרו…

והיופי הוא שאתם השקעתם שעה-שעתיים בלבד בהדרות כל העסק.

כשאתם מדוורים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, יש לכם במה נהדרת לבסס אמון ולהקים מערכת יחסים שתמשך שנים.

בוא נסיים עם החלק הטכני – איזה אוטורספונדר לבחור?

יש כמה וכמה, חינם ובתשלום.
ישנם כמה דברים שאתם צריכים לבדוק לפני שסוגרים על שירות:

  1. שהוא מאפשר לכם לעמוד בדרישות חוק ה- CAN-SPAM האמריקאי ולחוק הספאם בארץ
  2. שיש לשירות יחס הצלחת המשלוח (deliverability) גבוה. נתון זה חשוב מאוד כי, מה שווה כל המאמץ אם המייל שלכם לא מגיע ליעד?
    למה שלא יגיע, תשאלו? כי יכול להיות של- IP ממנו שלחתם חסום בהרבה שרתים, לחברה שעושה לכם את השירות יש שם רע והיא ברשימה שחורה בהרבה ספקי אינטרנט.

אישית, כמו בהרבה מקרים אחרים אני מעדיף שירות בתשלום, כך אני לא מתעסק עם תחזוקה. אני מקבל תמיכה מקצועית, ומפנה לעצמי את הזמן להתעסק עם מה שאני באמת אוהב – שיווק.

אם למדתי משהו במהלך השנים, זה שצריך להיות מוכן לשלם עבור שירותים שעוזרים לך לעשות כסף. אני יודע, חינם זה כיף, אבל שירות מעולה בתשלום זה עוד יותר כיף, מה גם שהוא חלק ממכונה לייצור כסף.

אני משתמש בשירות שנקרא Aweber כבר די הרבה זמן. הם המובילים בתחום. ואן משלמים על רבעון מראש אז גם הזולים באותה רמת שירות.

כך עושים כסף עם רשימות דיוור

זאת היא השיטה:

  1. מקבלים את כתובת הדואר של מישהו שמעוניין במשהו
  2. מוכרים לו את הדברים שהוא מעוניין בהם

מה? זהו?

כן. הביצוע של זה בפועל יכול להיות מורכב ויצירתי בהתאם לרצון שלכם:

ביצוע מס’ 1

  1. בחרו נישה שאנשים מוכנים להוציא בה כסף ולא סתם מחפשים מידע חינם.
  2. צרו עמוד נחיתה (או תורידו אחד ממני).
  3. הציעו ספר או קורס בנושא, פתרון לבעיה שיש לאנשים האלה בתמורה להרשמה.
  4. שילחו להם את הספר (במייל אחד או בהמשכים)
  5. שילחו לרשימה הזאת הצעות שותפים בנושא המדובר

כיוון שעמוד בודד זה לא יזכה, כנראה להופיע בעמוד הראשון בתוצאות חיפוש, השתמשו בשיטות הבעת תנועה החביבות אליכם.

וודאו שאתם לא מפגיזים את האנשים האלה בהצעות. נסו לנהל שיח אתם. מאותה סיבה אני גם מעדיף לא לשלוח את החומר המובטח בפעם אחת, אלא בחלקים. כך הם לומדים לצפות לחומר איכותי ממני.

ביצוע מס’ 2

  1. הקימו בלוג או אתר שמספק מידע בעל ערך לאנשים שבנישה שבחרתם. יכול להיות מיני-אתר עם שישה עמודי תוכן, או בלוג שאתם מעדכנים מדי כמה זמן.
  2. מקמו טופס הרשמה למעלה בעמוד או לצד התוכן
  3. המשיכו כמו שתואר בשיטה מס’ 1

כך תזכו למיקומים טובים יותר בתוצאות חיפוש. זוהי שיטה לטווח ארוך שיכולה ליצור הכנסה לא רעה במשך השנים. כמו כן, תוכלו לכלול הצעות באתר עצמו.

ביצוע מס’ 3

  1. כיתבו ספר או קורס בנושא הנישה שבחרתם. הצעות שותפים רלוונטיות יהיו כלולות בתוכן של הספר.
  2. הציעו את הספר באתר שיצרתם (שיטה מס’ 2).

כך הגולש נחשף הכי הרבה פעמים להצעות שלכם: פעם אחת באתר, פעם שניה בספר, ופעם שלישית בדיוורים שאתם מוציאים.

יש המון מקום ליצירתיות מעבר למה שסיפרתי.

בכל מקרה, זכרו כי הסוד כאן הוא לספק ערך ממשי ללקוח. האנשים יריחו בולשיט מקילומטר. אם אתם לא שולטים בנושא, שלמו למישהו שמתמצא שיכתוב לכם 10 עמודי תוכן. חקרו את הנישה באינטרנט, כאילו שאתם אחד הלקוחות.

- אלכס

4 תגובות »

חנן אומר:
2010-07-11 15:35:36

חזק!!

הייתי מציע גם את שיטה 2ב’:

לפתח בלוג עצבני ובעל ערך, שנותן מידע רלוונטי, שימושי ומעניין לגולשים (שיעול-גואלקס-שיעול-כחכוח), ולשכוח מהקטע של ניוזלטר.

במקום ניוזלטר – תרשמו את הרסס של האתר שלכם ל-Feedburner של גוגל ותציעו למשתמשים שלכם להירשם, ותשקיעו את זמנכם בכתיבת פוסטים איכותיים ובעלי ערך ממשי. ככה תצברו לכם שם של בלוגרים איכותיים (ולא אפילייטים מאכערים שמוכרים טיטולים משומשים וכל מה שרק אפשר לכל מי שרק יקנה), ותצברו לכם אמון בקרב הגולשים. מספר הקוראים יגדל, מספר המנויים לרסס שלכם יתפח,

וכשתטפטפו מפעם לפעם איזה מוצר מומלץ (אבל כזה שאשכרה יש לו ערך לקוראים שלכם ואשכרה נותן משהו שימושי) יותר אנשים יקנו אותו, פשוט כי יסמכו עליכם יותר ועל ההמלצה שלכם.
אל תלכלכו את הידיים במוצרים ששווים לתחת, זה לא שווה את המוניטין שלכם.

אלכס אומר:
2010-07-11 23:35:36

חנן… חנן… חנן… מה יהיה איתך? לא דיברנו על זה היום?

הצעות בבלוג לגולשים שלך זה מעולה. עושים מזה כמה מאות דולרים מדי פעם, אם יש לך באמת כמות רצינית של מבקרים.

אני, לעומת זאת, מדבר על יחידה עסקית לכל דבר, כזאת המייצרת הכנסה לאורך זמן.

יותר מזה, אם יש מסה של קונים שמוכנים לקנות טיטולים משומשים, אני ארצה להיות הראשון שמוכר טיטולים משומשים לקונים האלה.

ולצורך הקונטקסט, אני אקח מהם את המייל ואשווק להם את הטיטולים האלה במייל. ואז עוד פעם כשיגמר להם. ואז עוד פעם. ועוד. ועוד. (רואה את הכוח שברשימה?) ועוד. ועוד….

 
 
איתמר אומר:
2010-07-12 09:35:04

אני באופן כללי נגד חומר איכותי.

אלכס אומר:
2010-07-18 18:46:07

כן, אני יודע. חבל…

 
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Subscribe to comments via email
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.

Trackback responses to this post