כותבים תוכן שיווקי, במבנה נכון

21 May 2010 2 תגובות

הגיעה השעה, התישבתם מול המחשב כדי לכתוב לעצמכם עמוד מכירה, מייל לרשימת הדיוור או כל דבר אחר בו אתם מעוניינים לעורר פעולה כלשהי.

איך מתחילים, מה כותבים, איך מסיימים?

תשמחו לדעת שכל מה שאי פעם תרצו לכתוב צריך להיות בנוי לפי נוסחה פשוטה אחת – AIDA

AIDA

אלה הן למעשה ראשי תיבות שהפירוש שלהן הוא:

A - תשומת לב, Attention
I - עניין, Interest
D - רצון, Desire
A - פעולה, Action

אני אומר את זה שוב, לאט: כל – מה – שאי – פעם – תכתבו – צריך – שיתבסס – על – AIDA

מה זה אומר?

A
התחילו בכותרת חזקה ופסקה שזוכה בתשומת ליבו של הקורא. הצהרות מרחיקות לכת, מספרים גדולים, עניינים שנויים במחלוקת ועוד – כל זה טוב לשימוש לצורך השגת מטרה זו.

I
חברו לסעיף הקודם מוצר שפותר בעייה, עוזר בהשגת מטרה, עושה את החיים יותר קלים, מסביר איך עושים. הסבירו כיצד הוא עושה את זה, מה היתרונות שלו – ויש לכם את העיניין של הקורא.

D
גרמו לקורא לרצות את מה שיש לכם להציע. תארו את התועלות והיתרונות של מה שיש לכם להציע. זה הזמן לתאר מקרים אמיתיים (testimonials, case-studies). אל תתרברבו בתכונות ומאפיינים של המוצר, זה פועל על הרציונל של הקורא, כשאתם מדברים על תועלות, הגלגלים במוחו של הקורא מתחילים להסתובב, זוהי פניה לרגש.

A
סגרו עניין עם קריאה לפעולה. לא להתבייש. מחקרים מראים שאחוז גבוה של אנשים שהכי מעוניינים במה שיש לכם להציע לא יקנו, אלא אם כן תכתבו “קנו עכשיו” בעמוד.

- אלכס

2 תגובות »

ניר אומר: Subscribed to comments via email
2010-09-23 11:01:49

הי אלכס
אני חייב לציין שזו פעם ראשונה שאני נמצא כאן באתר שלך – וממש אוהב את מה שאני קורא.
מה שכן אני מעוניין להוסיף למה שאמרת כאן שבתחילת המכתב מכירות – מייל או לא משנה מה אתה כותב עליך להציג מיד את הכאב של הלקוח הפוטנציאלי. הרבת לדבר כאן על נושא ההשמנה אז זה יכול להראות כך: בטח גם לך נמאס לרכוש בגדים בחנויות “מיוחדות” ונמאס לך להסתכל על הבגדים שפעם לבשת ולחשוב מתי תחזרי אליהם שוב… לתת לו להרגיש ולחוש את הכאב ואז לתת פתרון.
כל הכבוד – אוהב את מה שעשית כאן
ואם כבר מדובר בעדות של אנשים אמיתיים אז איך זה…
ניר חנינה- רעננה
http://www.thesecretmlm.com

אלכס אומר:
2010-09-23 19:05:20

הי ניר,

אני שמח שמצאת את האתר, אני מקווה שתהפוך לקורא קבוע.

- אלכס

 
 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Subscribe to comments via email
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.

Trackback responses to this post