Home » לקסיקון שיווק באינטרנט

לקסיקון שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט רווי מילים ורשי תיבות מוזרות, מה גם שחלקן באנגלית.
כדי להקל על המתחילים התחום, להלן לקסיקון שיווק באינטרנט.

A

Above the fold
מעל הקיפול. חלק מעמוד האינטרנט שנראה למשתמש ללא צורך לגלול.

Adsense
פלטפורמת הפרסום של גוגל. מאפשרת למקם מודעות טקסט, בנרים או וידאו באתרים שבבעלותכם, ולהרוויח כסף על קליקים או חשיפות.

Adwords
פלטפורמת הפרסום של גוגל. מאפשרת לפרסם מודעות בשיטת ה- PPC, בתוצאות חיפוש או באתרים שרשומים לתוכנית ה- Adsense.

Affiliate
בן אדם פרטי או חברה שמפרסמת מוצרים או שירותים של בתי עסק ומקבלת עמלות עבור קליקים, לידים או מכירות.

Affiliate Marketing
שייוק תוכניות שותפים. מודל עבודה בו בית עסק ומשווק (affiliate) חותמית על הסכם בו המשווק מקבל עמלה עבור קליקים, לידים או מכירות הנובעות מפעילות המשווק.

Affiliate Network
רשת שותפים. חברות שמספקות נקודות מפגש בין בתי העסק (המפרסמים) לבין השותפים (affiliates). חברות אלו דואגות להסדרת תשלומים ודיווח.

Affiliate Program
תוכנית שותפים. הסכם בו בית עסק (המפרסם) חותם על הסכם עם משווק (affiliate) בו המשווק מקבל עמלה עבור קליקים, לידים או מכירות הנובעות מפעילות המשווק.

Affiliate Manager
מנהל שותפים. איש הקשר שלכם ברשתות השותפים. יענה לכם על שאלות בנוגע לתוכניות המוצעות, ינחה אותכם ויצ’פר אותכם בעוד דברים אם תשכילו לפתח מערכת יחסים טובה איתו.

Affiliate Link
לינק לבית העסק המכיל קוד המזהה את המשווק כמי שייצר את הפעולה (קליק, ליד או מכירה)

Autoresponder
תוכנה השולחת מיילים ללקוחות מורשים בצורה אוטומטית. רוב התוכנות של היום יכולות לעבוד עם רשימות תפוצה גדולות וממוקדות ולמעשה לקיים קשר עם הלקוח ללא צורך בשעות עבודה מרובות מצד המשווק.

Anchor Text
טקסט הלינק. חלק מהלינק עליו ניתן להקליק כדי להגיע להגיע לעמוד היעד. גוגל ומנועי חיפוש אחרים מיחסים חשיבות לטקסט זה, ובודקים עד כמה הוא רלוונטי לעמוד היעד.

B

Banner
בנר. פרסומת תמונה, לעיתים מונפשת, הבאה בגדלים שונים.

Blog
בלוג. סוג של אתר אינטרנט המציג את הפרסומים האחרונים בראש עמוד הבית. אתר זה הינו בלוג למעשה, למרות שעמוד הבית מעוצב בצורה שונה מבלוג טיפוסי.

Bounce Rate
שיעור המייצג את המשתמשים שהגיעו לאתר אבל נטשו אותו מבלי לעבור לדף נוסף באתר.

C

Call to Action (CTA)
קריאה לפעולה (קנה עכשיו!)
בעברית – קל”פ (הוכנס לשימוש בסוף 2012 ע”י אסי מאיר, ממתין לאישור האקדמיה)

Click Fraud
קליקים הנובעים מפעולות מרמה שונות. לרוב עולים על פעילות זו בדרך זו או אחרת, ולא כדאי להתעסק עם זה. מצד שני, משווקים שמשלמים על קליקים ונתקלים בתופעה, לא ישלמו או יזוכו על קליקים אלה.

Click-Through
הקלקה של משתמש על לינק או פרסומת של משווק.

CTR – Click-Through Rate
אחוז מכלל הנחשפים ללינק או הפרסומת שהקליקו עליהן.

Clickbank
קליקבנק. רשת שותפים גדולה וותיקה המרכזת בעיקר מוצרי מידע (Info-Products).

Cloacking
הסתרת תוכן עמוד, לינקים או מקור התנועה.

Commission
העמלה שמשולמת למשווק (Affiliate) בגין ביצוע פעולה (קליק, ליד או מכירה)

Conversion
המרה. כשלקוח שהופנה ע”י המשווק (Affiliate) מבצע פעולה (קליק, ליד או מכירה).

Conversion Rate
יחס המרה. אחוז מכלל הגולשים שהופנו ע”י המשווק (Affiliate) וביצעו פעולה (קליק, ליד או המרה). אחוז הגולשים שהעמוד “המיר” ללקוחות.

Cookie
קוד שמושתל בדפדפן הלקוח ע”י אתר. הקוד מכיל לרוב העדפות תצוגה, פריטי סל קניות או מידע אחר. כשאותו הלקוח יגיע לאתר זה ע”י אותו הדפדפן, האתר יקרא את הקוד ויציג ללקוח מידע ממוקד.

CPA – Cost Per Action
עלות לפעולה. סכום שבית עסק משלם על כל פעולה (קליק, ליד או מכירה). יכול להופיע גם במובן של כמה עולה למשווק (Affiliate) להביא לקוח לפעולה.

CPC – Cost Per Click
מחיר שמשווק (Affiliate) משלם עבור קליק על הפרסומת שלו.

CPM – Cost Per Mille
עלות לאלף. מחיר שמשלמים על 1,000 חשיפות של פרסומת.

D

Disclaimer
הערה המפרטת את התנאים בהם ניתן להשתמש במידע המסופק, כולל תנאים לשמירה של זכויות יוצרים.

Domain Name
שם דומיין. שם אתר .

Doorway Page (Gateway Page)
עמוד המשמש את בעל האתר לשפר את ביצועי ה- PPC או SEO.
לרוב יכילו תוכן עשיר במילות מפתח הקשורות לביטוי המקודם ומעבר לאתר אחר, פחות רלבנטי.
רוב מנועי החיפוש אוסרים של שימוש בעמודים אלה.

E

EPC – Earnings Per Click
מדד המראה את הרווח לקליק של מוצר מסויים. ברשת השותפים CJ המדד מתיחס לרווח מ- 100 קליקים. יש לקחת את המדד בערבון מוגבל, כי לא חושפים בפניכם אילו מקורות תנועה הביאו את הקליקים האלה.

F

Forum
אתר או חלק ממנו המהווה קהילת גולשים הכותבים, שואלים או עונים על שאלות בנושא מסויים.

FAQ – Frequently Asked Questions
רשימה של שאלות ותשובות נפוצות בנושא מסויים

G

Google Adsense
פרסומות טקסט, תמונה או וידאו הממוקמות באתרים ברחבי הרשת. פרסומות אלה מתאימות עצמן לתכן האתר, ובעל האתר מקבל כ- 60% מעלות הקליק עבורו שילם המפרסם.

Google Adwords
פלטפורמת הפרסום של גוגל בעזרתה מפרסמים יכולים למקם פרסומות באתרים (ראה ערך אחד למעלה) וגם לבצע פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל.

H

Home Page
עמוד הבית של אתר.

HTML – Hyper-Text Markup Language
השפה בה משתמשים ליצירת רוב התוכן באינטרנט.

I

J

K

L

N

M

P

R

S

T

U

V

W

Y